Onze aanpak

headers

DE 5 SHOOT STEPS

Je bent je vaak het minst bewust van je grootste talent, dat gaat je immers het makkelijkst af. Maar wat is precies die unieke kernvaardigheid waarmee je voor jouw klanten het verschil maakt? Wat kan jouw merk op basis daarvan beloven? Shoot bouwt kernvaardigheden op praktische wijze uit tot sterke identiteiten en positioneert ze overtuigend in de markt.

1 KENNISMAKEN & ONDERZOEK

Allereerst maken we ons vertrouwd met de organisatie, jouw bedrijf. Wat is haar geschiedenis, hoe ziet de markt eruit, wie zijn de concurrenten en waar liggen de kansen en bedreigingen? Dit inhoudelijke onderzoek vullen we aan met een analyse van de al bestaande marketingactiviteiten.

2 FORMULEREN & VERHELDEREN

Vanuit het onderzoek bouwen we een merkidentiteit op. Dit dwingt je een stap terug te doen en het grote plaatje te bekijken. Wie zijn we? Wat doen we? Waarom eigenlijk? Het vormt een leidraad, een kompaskoers voor de langere termijn als het ware. De merkidentiteit omvat o.a. de visie (wat is ons bestaansrecht), de missie (waar gaan we naar toe) en de strategie (hoe gaan we daar komen).

3 ONDERSCHEIDENDE POSITIONERING

Stap 1 en 2 leiden op natuurlijke wijze tot een onderscheidende positionering voor jouw merk. Zowel voor de interne organisatie als voor de klanten is het glashelder waar het merk voor staat. Er staat nu simpelweg een verhaal dat klópt.

4 IDENTITEIT CREËREN

Met een sterke visual identity komt dat verhaal pas echt van de grond. Visuele elementen als logo’s, kleuren en typografie worden uitgewerkt tot ze de kern van het merk weergeven. Ze vormen de basis van online en offline communicatiemiddelen als brochures, websites en de algehele huisstijl.

5 UITROL & VERBETEREN

Onze creatieven en strategen brengen tot slot al het werk samen en zorgen voor de juiste merkbeleving. We gaan door tot de natuurlijke aantrekkingskracht van het merk concreet is en hebben op die manier al van vele klanten echte fans gemaakt.

MEER WETEN?

Interesse gewekt? Shoot denkt graag mee over de invulling van vragen en ideëen. Neem direct en geheel vrijblijvend contact op voor meer informatie.